tankar och funderingar

vaknade och hade så himla ont i hela kroppen idag. Men jag gick ju självklart ändå upp, fixade till lilleman och cyklade sen till dagis. Direkt efter det cyklade jag ner på stan, för att hämta en lapp.

Vad blir av denna dag då? igår storstädade jag och babe, mublerade även om på lillemans rum IGEN! :) haha. Och han blev lika glad, eftersom han fick bestämma vart sakerna skulle stå.

Vi har ju som sagt fått hem två kattbebisar, eller dem är 3 mån. Nosen och Mysan heter dem. Springer runt som galningar här hemma och busar. Fast dem är ändå väldigt lugna av sig för att vara kattungar.

jahopp, nej om man skulle ta och vila sig lite innan det är dax att hämta lilleman igen. Och vad är grejjen med att man bara får ha han där 3 tim? vilka regler, han får inte äta där, du får välja om du ska ha honom här på förmiddagen eller eftermiddagen. Men han har inte rätt att äta här, det bli för dyrt? Jag förstår inte,om man har råd att ha honom dä längre varför får man inte det då? nej, eftersom jag är arbetslös, så får man inte det. och hur i helvete ska jag kunna söka dem jobb jag vill söka på 3 tim? om jag ska anpassa CV:na till det jobb jag ska söka. och om jag vill åka personligen till dem ställena jag vill lämna på`? hinner jag det? på 3 tim? NEJ. i Gbg hade dem iaf bättre regeler när det gäller detta. Man fick ha 25 tim vecka om man var aktivtarbetssökande. och 15 tim vecka om man var föräldraledig.
jaja äch inget att egentligen bli upprörd över.

MEN.
Å vad jag saknar GBG! så himla mycket alltså! jag vill inget hällre än att bara packa ihop alla saker och flytta tillbaka! Jag saknar den stan så jäkla mycket, jag saknar mitt liv jag hade när jag bodde där. Visst jag saknar inte hur jag VAR, men det har jag ju ändrat på nu under tiden jag bott här i dalarna, så nu kan vi väl flytta tillbaka?! :) haha, nej inte nu men i framtiden.
Lite roligt ändå, när vi bodde i gbg, skrev jag nästan hela tiden hur mycket jag saknade dalarna, och min mamma och massa saker. och nu när jag bor här saknar jag gbg. vilket egentligen betyder att om vi skulle flytta tillbaka, så skulle jag GARANTERAT sakna dalarna.. haha. men om nått år. ja då ska vi banne mig flytta tillbaka till gbg!
nu vila!
Puss
Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Skriv en rad till mig:)

Namn:



Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

/>
Trackback